onsdag den 1. juni 2016

Aldrig for sent


https://www.dr.dk/tv/se/aldrig-for-sent/aldrig-for-sent-1-4#!/

"Hver femte dansker har på grund af en konflikt mistet kontakten til et eller flere familiemedlemmer".

Hej, bloggen. Dette opslag bliver en lille smule anderledes end, hvad i er vant til at se fra mig.
I dag vil jeg vise jer showet "Aldrig for sent", som vises på dr.dk. Jeg har linket denne dokumentar ovenover, og jeg synes særligt, at I skal se med, hvis I har oplevet noget lignende. Jeg har mistet kontakten til et par familiemedlemmer, og har ikke haft kontakten i omkring 10 måneder. Det er særligt hårdt, når man f.eks. ikke kan få lov til at se sine mindre søskende og man bliver helt knust. Det er ligeledes hårdt til begivenheder så som; juleaften, nytår, translokationer mm.

Det er mærkeligt, at jeg er blevet vant til, at ikke vedligeholde kontakten med mine familiemedlemmer, som resulterer I, at jeg lever livet videre, som var alt normalt.

Det er ikke normalt, men man kan let komme til at fortrænge følelserne, som man bærer inde med. Så lever man videre.

Jeg synes at dokumentar-serien, som DR publicerer rammer hårdt, når man kan relatere til oplevelserne, som personerne har været i gennem. Jeg har min egen historie, så det er ikke en fuldkommen tilbagevendende følelse. Denne dokumentar-serie bringer specielt nogle følelser frem, men jeg ved at det er okay, at ikke være okay.

Jeg håber dog inderligt, at I ikke kan relatere til, hvordan det er, at miste kontakten til familien. Nogle tider er hårde end andre.



Jeg vil efterlade jer med dette citat:
"errare humanum est ignoscere divinum" - cicero

Ingen kommentarer:

Send en kommentar